اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۲۳۸۸۷

پیش‌بینی تاریخِ کاهش اپیدمیِ کروناویروس

پیش‌بینی تاریخِ کاهش اپیدمیِ کروناویروس
یک کارشناس بهداشت عمومی در دانشگاه "ییل" تاریخ کاهش ابتلا به کروناویروس و بازگشت روند شیوع این ویروس را پیش‌بینی کرد.
۱۶:۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
وانانیوز|

"چن شی"، استادیار بهداشت عمومی دانشگاه ییل که در تحقیقات و آزمایشات روی اپیدمی این ویروس در کنار همکارانش شرکت داشته در مصاحبه‌ای با نشریه "گلوبال تایمز" گفت: ۲۱ فوریه می تواند در شیوع این نسخه از کروناویروس که تاکنون منجر به مرگ حدود ۵۰۰ نفر شده است به عنوان نقطه سقوط اعلام شود. زیرا در این تاریخ شیوع ویروس به نقطه اوج رسیده و پس از آن از شمار مبتلایان به عفونت تنفسی ناشی از این کروناویروس کاسته می‌شود. 

آخرین داده های رسمی نشان می دهد که دوشنبه شب ۳۲۳۵ مورد آلودگی به کروناویروس در سرزمین چین گزارش شده، در مقایسه با روز قبل از آن که ۲۸۲۹ مورد بوده و تعداد کل بیماران از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است. افزایش سریع تعداد مبتلایان به این بیماری بدان معنی است که این اپیدمی در حال رسیدن به نقطه اوج خود است.

"ژونگ نانشان"، یک متخصص برجسته چینی در حوزه سندرم حاد تنفسی نیز گفته بود که شیوع این بیماری تنفسی ناشی از کروناویروس از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ فوریه به اوج خود می‌رسد.

با این حال دکتر "چن شی" معتقد است که تمام مدل‌های پیش‌بینی می‌توانند محدودیت‌هایی داشته باشند و هیچ الگوی پیش‌بینی‌ای نمی‌تواند تمام فاکتورها و عوامل موثر در اپیدمی را دربرگیرد.

بنابر گزارش اسپوتنیک،‌ به گفته وی، تلاش‌های دولت چین برای مقابله با کروناویروس به کنترل شیوع این ویروس کمک کرد و توانایی اصلی تکثیر این ویروس پس از قرنطینه شدن ووهان، ۳۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین